03. 10. 2011.

eva

Kažete da je osrednjost blagodet i da svako iskakanje u veliki uspeh poremeti ravnotežu duha.
- Srećan je čovek koji nema ambicije. Ništa na svetu nema lepše nego biti običan čovek i posle radnog vremena doći kući, izuti cipele, igrati se sa decom, voditi ljubav sa ženom, ogovarati sa taštom... Od toga nema veće sreće. Ali mi koje je Bog zaj… da imamo ambicije i talenat ne možemo tako da živimo, niti takvi ljudi mogu sa nama da žive. Jer, taj naš talenat nas stalno goni da menjamo svet, da popravljamo, da ga učinimo boljim, a osrednji ljudi traže samo dobro za sebe. Volela bih da sam i ja takva. Ali moj talenat stalno u meni nešto radi protiv mene.

Jednom ste rekli da ljubav treba ukinuti da bismo bili slobodni i srećni. I dalje to mislite?
- Jeste. Ja ne znam nikoga ko je živeo u srećnoj ljubavi. Osim ako je, kao moj Ras, umro. A da je Ras sada živ, on bi isto video kako sam se udaljila od njega. Iako ni sa kim nisam bila. Fizički ga ni mrtvog nisam prevarila. Ali, bez obzira, da se on vrati sa onog sveta, ne bih umela više ni sa njim da živim. Ali taj 20. vek, u kom sam se ja rodila, tako je lažno uzdigao ljubav da su nas ubeđivali da je ljubav sve i ubedili su nas da mi bez ljubavi ne možemo. A bolje bi bilo da su nas naučili da volimo sebe. Jer ako sebe volimo, onda možemo i druge da volimo. Onda bi, u tom slučaju, možda i bilo srećnih ljubavi. Ovako su svi nesrećni.

Ali zašto?
- Zato što su osećanja kratkotrajna i nema te ljubavi koja se može protegnuti za ceo život. Pa i taj baletski igrač iz Pariza… Ko zna šta je sve doživeo i proživeo, ali ja sam mu ostala neispunjena želja i on sada pati za tim. A koliko li je žena unesrećio, ko bi znao! I koliko dece rasuo po svetu! Znate, muška priroda ne dozvoljava da ljubav traje. Mužjake je Bog stvorio da seju svoje seme i ne mogu oni dugo i uzalud sedeti sa jednom ženom. Žure, nema zadržavanja. A ako oni ne mogu biti verni, onda ni ljubav ne može biti dugotrajna. Jer kako da volite nekoga ko vas ne voli?

Nikad se ne kajem
Kajete li se zbog nečega?
- Nikada se ne kajem, uvek nađem neki izgovor da oprostim sebi. Ja Evu volim najviše na svetu i puno razumevanja imam za sebe. Svi mi koliko god voleli druge ljude, koliko god smo požrtvovani i bliski, moramo da sačuvamo jedan kutak u srcu gde nikoga ne puštamo. Jer kada sve izgubimo u tom kutku ćemo uvek naći sebe.