08. 10. 2011.

naziv

-Procitam juce u lokalnim novinama da se u vecernjim satima odrzava kurs zdrave hrane pri savetovalistu za porodicu. Resim da odem. Ionako sam slobodna, ovde je jednonedeljni raspust. Cim sam dosla, vidim poznatu medicinsku sestru i krene neko neobavezno cavrljanje medju nama, cisto prekracujemo vreme dok ona ne pocne sa predavanjem. Na stolu ogromna cinija sa vocem i sargarepama. Na samom startu joj kazem da sam na LCHF na sta ona ozbiljno negoduje. Ok, kazem joj, ja sam zadovoljna ali evo tu sam da cujem i tebe. Krene predavanje i pocne ona da palmudi sta i kako je dobro za nas. Kaze, za dorucak hleb sa zrnevljem ( lan, susam, semenke suncokreta i tikve) kriska sira ili sunke a moze i kuvano jaje. Za rucak, nastavlja ona, salata sa tunom ili salata sa mesom prelivenim nekim sosom. Za predvecerje, neko kuvano jelo od mesa i povrca sa salatom. U toku dana moze saka bobica ili zelena jabuka! palamudi ona i dalje, krenu ostali da je propituju i na kraju ukljucim se ja. Kazem ja njoj: Ti mene kritikova koliko pre sat vremena da je LCHF kao moj izbor losa varijanta. Hoces li mi molim te objasniti koja je razlika izmedju ovog tvog vidjenja zdrave ishrane i LCHF? Ona blene u mene, ostala bez teksta. Kaze, pa vi jedete masti. Jel'? A vi ne jedete? Ona i dalje gleda ne verujuci sta je snaslo. Ovo sto si do sada nabrajala je tipican LCHF jelovnik, u ciji opusteniji sastav ulazi i ova jabuka koju si nam pomenula, srocim ja njoj ukratko. Zavrsi se to i ona me zamoli da ostanem sa njom jos koji trenutak. Kaze ona meni: " pa ja Mina nisam imala pojma ja sam mislila da vi zivite na maslacu, slanini, maslinovom ulju i svinjetini "! E, draga moja, pre nego sto se latis predavanja, procitaj koji redak nece ti skoditi, posavetujem je ja i lagano krenem kuci. Dakle, po milioni put mogu da zakljucim da smo toliko pogresno shvaceni, nazalost. Mislim da u citavoj ovoj prici zbunjuje ono " slobodno mozete jesti meso, jaja, masti ..." jer vecina ljudi bukvalno shvata da mi maznjavamo kilograme i kilograme masti i proteina, ne znajuci pri tom sta je osnov LCHF.

-haha baš si me nasmijala, norveška :)
pa ti ljudi, ti razni "stručnjaci" su obične analfabete! ma samo da je žutu štampu čitala mogla je naučiti što je LCHF, dakle žena propovijeda LCHF a tebi tumači da je loš, e pa ovo ne zna čovjek bi li se smijao ili plakao ili vrištao od muke?
iako, ima tu istine, ovaj HIGH FAT dovodi do krive slike šta mi to uopće jedemo... nerado priznajem, ali moguće je da smo izabrali krivi naziv za ovaj naš način prehrane?! paleo je puno bolji naziv, ali među pristalicama palea nažalost još uvijek ima onih koji misle da su lovci-sakupljači jeli nemasno meso (a masnoću sa životinja su što - bacali?) pa zato ni paleo nije bio baš najbolji izbor. ali malo po malo, i pristalice palea shvaćaju da je prehrana davnih predaka sadržavala najveći izvor kalorija iz masnoća, tako da će se to sve s vremenom izjednačiti.
sviđa mi se izraz marka sissona PRIMAL BLUEPRINT (primal = prvotan)

LCHF, Paleo, Low Carb, Optimal, Primal... puno naziva za jednu te istu stvar --> prirodni, prvotni, iskonski način prehrane! Let's get primal, folk!