29. 01. 2011.

laz

osim sto mogu ispovedati svoje lazi kao i druge grehe, mogu i nanovo lagati, jedna od vidova mojih lazi su kradje i prekradje tudjih reci, za to sam otkrila talenat vrlo rano, divili su mi se losi profesori i dobri ucenici u srednjoj skoli kad bi pomesala svoje reci sa recima nekog pisca, bio je to izvrstan kompot, retko pitak i retko prepoznatljiv osim slicnim meni koji su se istim hranili, tako upecah vise vrlo odlicnih ocena u srednjoj skoli, bese to put do mature na kojoj sam polozila ispit zrelosti i iz te vestine, stradalo je par predgovara za koje nije znao profesor i maturski rad dalje rodjakinje koji sam procitala i krisom prepisala delove koji su mi bili zgodni... da se razumemo, nisam bila toliko naivna da prepisujem od a do ž a bez navodnika, bilo je citata i takvih i lepo oznacenih kako to i zahteva jedan zreli maturantski rad, ali ostatak je razvodnjen i utopljen sa drugim slicnim materijalima, pa cak i mojim recima... da se previse ne hvalim, ali najbolji delovi toga rada su bili moji, nastali su kao nicim izazvana inspiracija u trenucima mladalacke dokone nacitanosti i isto tako brzo uhvacenih razmisljanja na te teme... na fakultetu sam naravno jos napredovala, poznata je odbrana moga diplomskog rada u kome su streberi nasli neke necitirane citate, a profesor je to prevideo, da li zato ili zbog toga sto je bio veci lazov i od mene on je to odbacio, i rad i cast su jednim udarcem spaseni od mogucnosti da me neko poljulja u uverenju da tako ne ide i da moram stati... nisam stala, nisam ni propala... vremenom postala sam strucnjak za lazi te vrste, mene nijedan ucenik nikad nije uspeo slagati, jesam uzimala, ali sam i citala i sve znala, tako da je to postao i ostao moj jedinstven stil koji nikad nije otkriven u pravom smislu i svetlu, zato i nije patentiran, ostao je u senci mnogo vecih lazi i plagijata, a ja ostah zauvek sitna boranija, koja je kao svaka sitna riba samo zevala, ali niko nikad nije cuo da se nesto izrekla, a kamoli slagala... zasto ovo pricam? da se ispovedim? ima i toga, prosto sam zapanjena, da gde god zagrebem, grehova je nebrojevo, a da ih nisam bila ni svesna... ali pravi razlog je da sam odlucila da se ponovo pozabavim tim slatkim umecem o kome je bilo reci... zapravo da probam...