03. 10. 2011.

hickok

Kritičari su ranije smatrali da većina Hičkokovih/ Alfred Hitchcock/ filmova ima prvenstveno zabavni karakter na uštrb neke veće umetnicke vrednosti, sve dok ga nije otkrio Fransoa Trifo/ François Truffaut/ i proglasio ga vrhunskim autorom originalnog stila koji je ulogu reditelja stavio na važno i centralno mesto i zajedno sa ostalim velikanima filma: Čaplinom, Hoksom, Fordom i Velsom imao značajan uticaj na Novi talas u Francuskoj.
Hičkok je vizuelno kompleksan režiser i neprevazidjeni majstor psihološkog trilera i savršene montaže.
Film, o kome je ovde reč, je glamurozni špijunski triler Sever-severozapad/ North by Nortwest/koji je Hičkok snimio 1959. godine sa Keri Grantom / Cary Grant/ i Evom Marijom Sent/ Eva Maria Saint/.
I ovaj film, kao nekoliko Hičkokovih filmova, obiluje narativnim poigravanjima i zamenom identiteta. Hičkok je pribegao svom omiljenom triku za razvijanje zapleta priče , mekgafinu – beznačajan detalj koji se svuda provlači i pokreće glavne junake na akciju i razvija priču je u suštini potpuno nevažan detalj za gledaoce.
Sever- severozapad se smatra prvim Bond filmom.
Hičkok je imao i vrlo nestašan smisao za humor, u šta ćete se i uveriti u završnoj sceni filma.
O filmu se, pretpostavljam, već sve zna, pa je ovaj mali foto-esej posvećen samo jednoj sceni u vozu i veoma zanimljivom, punom skrivene erotike razgovoru izmedju dva glavna junaka: Rogera O. Thornhilla i Eve Kendall.
Scenario za film je napisao Ernest Lehman za koji je bio i nominovan za Oscara.